Problem z...

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Venom » ndz mar 22, 2009 18:05

Kudłaty pisze:Dziękować, postaram się zlokalizować skubańca :cool:
Jeśli chodzi o filtr: ASO, czy są dostępne zamienniki? :roll:

Pytanie o nawiew... środkowy nawiew ten nad radiem: jedną kratkę leci zimne, drugą ciepłe... tak ma być, czy coś nieteges? Np. w mercu w tym miejscu mam tylko zimne i tak byc powinno fabrycznie, a tu?

Na desce rodziejczej po środu przy szybie jest nadmuch... a w nim czerowna fabryczna kontrolka. Raz działa, raz nie... cholera wie... Coż to za ustrojstwo? ... :roll:
Co do nawiewu nad radiem to tez mam z tym cos nie teges. Raz dmucha cieple raz zimne a nic nie zmieniam w ustawieniach. Tam chyba jest jakis mechanizm sterujacy bo miedzy kratkami jest dodatkowe pokretlo cieple-zimne. Moze ten mechanizm jest jakos zawieszony. Sprobuj podzialac... ja tez niebawem rozbiore swoje wiec wtedy Ci powiem :)

Przemas137
Posty: 69
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:37
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z...

Post autor: Przemas137 » ndz mar 22, 2009 18:20

Kolega Venom ma rację, pokrętło pomiędzy kratkami ustala czy ma lecieć ciepłe czy zimne powietrze. To jest właśnie regulacja nawiewu.

Kudłaty,
Mam tak samo jak Ty, z jednej kratki leci ciepłe,z drugiej zimne. Ciepłe powinno lecieć po stronie kierowcy,a zimne od pasażera,oczywiście mówię o środkowej konsoli.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » ndz mar 22, 2009 18:36

:o Ooo, czyli mamy dokładnie tak samo.. u mnie ciepłe/zimne jest w tej samej kolejności... zbieg okoliczności albo to fabryczne rozwiązanie :-)

No a co z tą kontrolką czerwoną? Może to działa z ryglami? :570:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Venom » ndz mar 22, 2009 19:06

Przemas137 pisze:... z jednej kratki leci ciepłe,z drugiej zimne. Ciepłe powinno lecieć po stronie kierowcy,a zimne od pasażera,oczywiście mówię o środkowej konsoli.
Tego nawet nie wiedzialem. U mnie jednak problem jest inny bo z obydwu kratek leci zimne - albo cieple (do dzis myslalem ze cieple tez z obydwu ale teraz to juz sam nie wiem :P)
Heh... Poza tym u mnie to zalezy od nastroju niuni :) czyli leci jak jej sie chce :]

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Koki » ndz mar 22, 2009 19:55

Czerwona dioda w kratce od nawiewu pod szybą to nic innego jak kontrolka od alarmu.
Powinna mignąć przy zazbrajaniu lub rozbrajaniu alarmu z pilota.

Co do nawiewu, to nie powino lecieć inne powietrze z jednej i drugiej kratki , może być tak, że przy automatycznej klimie ustawicie temperaturę i wtedy automat daje chłodnijsze na głowę ale nie powinno to świrować.
Moim zdaniem winę ponosi uszkodzony elektrozawór sterujący.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » ndz mar 22, 2009 20:28

Reasumując, kontrolka powinna się zapalić od razu po zamknęciu drzwi z pilota/kluczyka, czy jakimś czasie?

Zatem temat nawiewów będę zglębiał dalej :P
Jesli chodzi o czujnik to raczej dobrze działa, na AUTO inaczej krąży powietrze po aucie niż w innych opcjach ustawienia także wydaje się być ok.
Kolejna kratka i kolejne pytanie: kratka nawiewu na tunelu środkowym idąca dla pasażerów nad zapalniczką - to jest na ciepłe i zimne powietrze, czy tylko na zimne działając z klimą?

Temat alarmo-pilotowy: scyzoryk, usprawniony "piknie" śmiga, no ale ja to czepialski jestem i zawsze robię z igły widły... a mianowicie, zamykanie z niego działa mi dosłownie z odległości 1m od auta. Macie podobnie, czy bateria powoli pada? :razz: :razz: :razz:

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Marcin_Os » ndz mar 22, 2009 20:35

Kudłaty pisze:Dziękować, postaram się zlokalizować skubańca :cool:
Jeśli chodzi o filtr: ASO, czy są dostępne zamienniki? :roll:
Napewno tak, pewnie we wszystkich E34 z klimatyzacją są takie same.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Maros » ndz mar 22, 2009 21:52

Kudłaty pisze:a mianowicie, zamykanie z niego działa mi dosłownie z odległości 1m od auta. Macie podobnie, czy bateria powoli pada? :razz: :razz: :razz:
To normalne bo tam jest podczerwień a nie radio

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » pn mar 23, 2009 22:31

Ok, czyli nie wydziwiać :P

Kolejne pytanie: na nasze fele w jakim rozmiarze powinny być gumy?
:???: Na zimę wrzuciłem 235 i 255 ale to chyba tyci za szeroko :-|

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Camil » pn mar 23, 2009 23:19

235 a przod 235 lub 225 wg mnie

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Koki » pn mar 23, 2009 23:26

Kudłaty pisze:Kolejne pytanie: na nasze fele w jakim rozmiarze powinny być gumy?
:???
Zależy od zestawu felg jaki posiadasz , czy 8' ( cali ) cały komplet ,czy 8' przód i 9' tył.

Na felgi 8' ( przód i też tył ) zakładamy opony 235/45R17 , a jeśli z tyłu mamy 9' to powinna być opona 255/40R17.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » pn mar 23, 2009 23:43

Ufff, czyli dobrą szerokość zamontowałem... :grin:
... pytam, bo przymierzam sie do zakupu letnich opon.

Czy montaż 225 i 245 będzie zbyt ordynanrny w wyglądzie ? :roll:
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 23:55 przez Kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Camil » pn mar 23, 2009 23:46

Koki, masz takie walce zalozone?

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Koki » wt mar 24, 2009 00:54

Camil pisze:Koki, masz takie walce zalozone?
Jakie tam walce :-D
Staram sie opony montować takie , jakie nakazał producent auta, czyli na 17' tkach mam zestaw 235 przód i 255 tył , na 18' tkach mam 245/40R18 z przodu i z tyłu.


Kudłaty montując 225 na przód zmienisz średnicę koła , najbliżej 235 będzie rozmiar 225/50R17 , z kolei na tył nie ma jakiegoś zbliżonego średnicą zamiennika dla 255.
Ja bym został przy oryginalnych wymiarach...

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » wt mar 24, 2009 01:07

Ja też byłbym za ori rozmiarem, ale z tego co się zdąrzyłem zoriętować troszkę kiepsko z dostępnością w tych rozmiarach... jeśli już są to cena z sufitu ... 225 i 245 są w miarę bardziej przystepne w dostepności jak i cenie różnych markek i wzorów.

Z używkami to różnie bywa ...
aaaaaaaaaaa a'propos, jakby ktoś miał na zbyciu to z chęcią odkupie komplcik, byle bez guzów :P

Ktoś kiedyś gdzieć powiedział.napisał... że BMW trzeba rozszyfrować jako Będziesz Miał Wydatki :lol:

ODPOWIEDZ